Fedezze fel hihetetlen sakk-készletünket a paleolitikus Kikládok színeiben!
Egy különösen megható készletet mutatunk be. Ez a sakktábla ugyanis a paleolitikus kükládiai civilizáció képmása szerint készült. A görögországi Kikládok szigetein egy nagyon ősi civilizáció maradványaira bukkantunk, amelytől mi is származunk. Megmutatjuk, hogy milyen műalkotások inspirálták művészeinket ennek az egyedülálló sakktáblának a megalkotására. Itt a közepes méretű modellt láthatja, a nagyméretű modellt pedig a Kükládok kollekcióban található sakk-készleteink között találja.
A bábuk, egy kükládiai bálvány rejtélyes arca
Ez az arc ez az úgynevezett „Kerosz feje” igen nagy méretű (teljes terjedelmében egy 1,5 méteres márványszobor, amely lábujjhegyen állt….) a görög művészet egyik legkorábbi, később igen termékeny művének tartják. Ez az impozáns márványszobor az ókori bronzkorban készült a Kikládokon. Lábujjhegyen állva, összefont karokkal, kemény vagy hajlékony ívekkel, a ránk maradt bálványok éppoly titokzatosak a használatukban, mint a jelentésükben.
Márvány a bronzkorban?
Igen, paradox módon egy bronzkori márványszobor jutott el hozzánk! A bronzkor a Kr. e. 3. évezredben volt, ez valóban őskori. A bronzkohászat anatóliai melegágyából i. e. 3200 körül széles körben elterjedt Cipruson és egészen az Egei-tengerig és így az általa védett szigetekig, ami a kőkorszak (vagy neolitikum, a görög „neo” új és „lithos” kőből) átmenetét jelenti. Bálványoknak nevezzük őket, de semmit sem tudunk róluk. A halálhoz, a halottak védelméhez vagy a szülőséghez kötődtek, nem tudjuk, milyen szerepe volt ezeknek a szobroknak Görögországban. Azt viszont tudjuk, hogy milyen eljárással készültek. Márványból készültek, és a térségben széles körben megtalálható habkővel csiszolták őket, ami nagyon sima felületet adott a szobroknak. Ez a líra alakú fej feltűnően szimmetrikus. Csak az orr és a fülek vannak kissé megemelve. Tudjuk azonban, hogy a szobrocskát festették, mint szinte minden görögországi szobrocskát. A munka egyszerűnek és áttekinthetetlennek tűnhet, de valójában éppen az ellenkezője, hiszen olyan eszközök használatát igényli, mint például az iránytű. Ha ezek az archaikus arcok modernnek tűnnek, az azért van, mert nagyszerű inspirációs forrást jelentenek a kortárs és a 20. századi művészek számára, mint például Brancusi, Modigliani vagy Picasso.
Sakk-készlet neolitikus maradványok formájában
Maga a vestige szó nem a görögből származik, hanem a latin uistigas szóból, melynek jelentése „nyom”. Valóban így van, ezek az emlékművek, kőelrendezések őseink, a nyugati civilizáció alapját jelentő emberek nyomai. Így a Kikládok nyomain, ahogy itt láthatjuk, készültek ennek az elveszett civilizáció tiszteletére rendezett sakkjátéknak a tornyai…
Az amforákon talált lovak, a kükládiai sakkjáték tiszteletére rendezett huszár
Ezeket a mozgó lovakat a Kikládok szigeteinek lakóinak sírjaiban találták. Csak csodálni tudjuk ennek a teljesítménynek a kifinomultságát, amely máris érezteti velünk mindazt a szeretetet, amelyet az ember az állatai, és különösen a sokszor ábrázolt lovak iránt tanúsít. Lehetséges, hogy ez egy olyan személy életéről tanúskodik, aki lovakat birtokolt, ahogyan ez például Mayotte-ban szokás, ahol a síremlékek az elhunytak életének elemeit ábrázolják.
Az ősi sakkjáték lovasait tehát ezek a művek ihlették, nagy finomsággal tudták kézműveseink újra átírni ezt a primitív művészetet, amely még mindig sokat beszél hozzánk.
Szimmetrikus bálványok kemény vonásokkal a görög sakkjáték királyának
A kükládiai művészet ismét meglep a szimmetriával és a teljes mértékben geometrikus munkával, amelyet megcáfolhatatlanul bizonyít! A királyt, a bolondot és a királynőt tehát az úgynevezett kükládiai bálványok ihlették. Ez a testtartás, a hasuk előtt összefont karokkal, rendkívül titokzatos, és szabadjára engedi a képzeletet: vajon védelmezők, rituális helyzetben vannak, vagy alszanak? Ez a testtartás emlékeztethet bennünket egy másik nagyon híres szoborra, amely szintén a kőkorszakból, a paleolitikumból (a görög „palaios” ősi és „lithos” mindig, az őskor első hosszú időszaka, amikor a homo nemzetség még vadászó-gyűjtögető volt) származik. Bár Bécsben találták, meglepően kicsi, szinte keresztbe tett karjai is vannak, amelyeket e mellek fölé tart, a szimmetria szabályait itt is tiszteletben tartják. Az anyaság fontosságát látjuk itt, és úgy tűnik, mintha a nő a karjait a mellére téve, szinte őrző testtartásban aludna, talán a tűzhely tüzét védi? Mint a görög Vesta istennő?
Egy történelmi sakk-készlet nagyszerű teljesítmény
Amint látja, ez a sakk-készlet alapos kutatás eredménye. Olvasható rajta a tenger kékje, amely a Küklád-szigeteken jelen van, valamint a föld barna színe, amely az ősidőkben élő emberek életmódjára jellemző. Ezek a figurák sárgarézből készültek, ami azt jelenti, hogy gyönyörű kontrasztos hatást lehet elérni azáltal, hogy bizonyos területeket políroznak, másokat pedig nem. Az eredmény egy nagyon modern megjelenés. Ráadásul az sem fog elkerülni, hogy ezeket a tárgyakat egy bronzkori civilizáció ihlette, így az anyag nyilvánvalóan erre utal!”
Ne várjon tovább és színesítse belső terét ezekkel a fenséges figurákkal a Kükládok idejéből!
A KIKLÁDOK SAKKOLÓGIA MŰSZEREI ÉS MÉRETEI
-
Király magasság- 5,4cm
-
Készlet súlya- 0,8kg
/p> -
Színek- türkizkék és sötétbarna
-
Téma- A Kikládok
-
Anyag- Sárgaréz
-
Darabszám- 32 db
Nem tetszettek ezek a remek sakkfigurák?♟♕ Ez Sakk-készlet bronzszínű biztosan tetszeni fog Önnek is. Ha még több sakkfigurát szeretne látni, akkor látogasson el a fém sakk-készlet gyűjtemény oldalra is. Mivel többféle anyagból, alakból, méretben ajánljuk, hogy fedezze fel az összes sakkfiguráinknak szentelt teljes gyűjteményt.
Sakktábla + sakkfigurák készletet szeretne? Akkor keresd meg a sakktábládat is, látogass el a sakktábla gyűjteményünkbe ! ♝